Wycieczka do Warszawy

W dniach 25 – 27 października 2016 r. uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Czersku wraz z opiekunami przebywali na wycieczce w Warszawie. Grupa liczyła 22 osoby.

Pierwszego dnia wycieczki odwiedziliśmy Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, zwiedzaliśmy Świątynię Opatrzności Bożej, a wieczorem udaliśmy się na Lotnisko Chopina, gdzie z oszklonego i zadaszonego tarasu widokowego oglądaliśmy starty i lądowania samolotów.

Drugiego dnia  byliśmy w wielkoformatowym i trójwymiarowym kinie IMAX, gdzie oglądaliśmy film pt.  „Hubble”. Po filmie w towarzystwie przewodnika zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru, a potem spacerowaliśmy po Ogrodzie Saskim oraz byliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie o godzinie 12:00 odbywała się zmiana warty. Podziwialiśmy także Pałac Prezydencki, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki oraz Pomnik Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego.

Następnie udaliśmy się  do  Łazienek Królewskich, które jest wyjątkowym miejscem na spacer z powodu licznych pięknych budowli oraz pomników. Ponadto do zdjęć "pozowały" nam pawie i liczne wiewiórki.

Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy przejażdżką metrem z Pragi pod Pałac Kultury
i Nauki. Potem wjechaliśmy windą na XXX piętro Pałacu, by z tarasu widokowego jeszcze raz spojrzeć na Warszawę. Na koniec pojechaliśmy zwiedzić niezwykle ważne dla uczestników wycieczki miejsce - Stadion Narodowy. Było wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem ich marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, a wśród uczestników panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy również sporo pamiątkowych zdjęć.